Ελλάδα

Ξεκινά ο Μπλε Διάδρομος -Έτσι θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία

Πέφτουν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα των 70 χλμ. που θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις μεταξύ των χωρών τη δυτικής βαλκανικής.

Στη γραμμή εκκίνησης μπαίνει σήμερα Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου το σημαντικό οδικό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά, με την υπογραφή της σύμβασης σε τελετή στο Καλπάκι Ιωαννίνων όπου θα βρεθούν μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, και ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Οι υπογραφές εγκαινιάζουν ένα κεφάλαιο για την Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα και προλειαίνουν το έδαφος για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, η οποία θα φτάνει μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.

Το κόστος του έργου είναι 310 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωαννίνων. Αναφορικά με τη διάρκεια υλοποίησης του έργου, αυτή ανέρχεται σε 54 μήνες, κάτι που σημαίνει ότι χωρίς καθυστερήσεις η κορδέλα θα κοπεί στις 18 Ιουνίου 2029.

Το έργο

Aφορά τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά συνολικού μήκους περίπου 70 χλμ., από τη συμβολή της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία (Α/Κ Εγνατίας) μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα και περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:

Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και συνολικό μήκος 46,40 χιλιόμετρα επί νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.

Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χιλιόμετρα, όπου προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.

Στα οφέλη του οδικού άξονα συγκαταλέγεται η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η εξοικονόμηση χρόνου και η αντιμετώπιση προβλημάτων προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων.

Παράλληλα, θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό της πόλης.

Επιπλέον, αποτελεί τον σύνδεσμο με την Αλβανία και κατ’ επέκταση με τις άλλες χώρες των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων (Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Κροατία και Σλοβενία), που είναι αναπτυσσόμενες οικονομίες και πεδίο δραστηριοποίησης των ελληνικών εταιριών, ενώ εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων καθώς και τον κύριο και έντονο όγκο της κυκλοφορίας προς τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα.

Μπλε Διάδρομος

Ο δρόμος Ιωάννινα-Κακαβιά αποτελεί τμήμα του φαραωνικού οδικού άξονα Αδριατικής-Ιουνίου συνολικού μήκους 1.500 χλμ. Γνωστός και ως «Μπλε Διάδρομος», ο υπερδρόμος εκτείνεται κατά μήκος των ακτών της Αδριατικής και του Ιονίου πελάγους, διασχίζοντας τη δυτική ακτή της Βαλκανικής χερσονήσου.

Ειδικότερα, θα περνά από συνολικά 8 χώρες που είναι οι εξής: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία. Αφετηρία του είναι η Τεργέστη της Ιταλίας και μετά την Αλβανία θα συνεχίζει στη χώρα μας μέσω του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά (τμήμα της Ιόνιας Οδού), έχοντας ως τέρμα την Καλαμάτα, περνώντας μεταξύ άλλων μέσω της Ολυμπίας Οδού.

Ο Μπλε Διάδρομος θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός για τις χώρες της δυτικής βαλκανικής, καθώς θα διευκολύνει θεαματικά το εμπόριο και τον τουρισμό.

carandmotor.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button