Τεχνολογία

To iPhone 16 δεν πουλάει όσο θα ήθελε η Apple

Η Apple υπολόγιζε στα νέα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης που θα έκαναν το iPhone 16 μια μεγάλη επιτυχία, αλλά οι εκτιμήσεις δείχνουν πιο υποτονική ανταπόκριση απ’ ό,τι ήλπιζε η αμερικανική εταιρεία.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το CNN, η Apple χρειαζόταν το iPhone 16 προκειμένου να ενισχυθεί, ύστερα από χρόνια υποτονικών πωλήσεων για τα iPhone. Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί τα χρόνια που οι πιστοί οπαδοί της Apple έκαναν ουρά για να ανταλλάξουν τη συσκευή τους σε σχεδόν ετήσια βάση και η εταιρεία δεν έχει δώσει στους καταναλωτές έναν καλό λόγο για αναβάθμιση από τότε που πρόσθεσε τη συνδεσιμότητα 5G στο iPhone 12.

Ως εκ τούτου, η Apple ελπίζει ότι τα νέα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη, δηλαδή το λεγόμενο Apple Intelligence, θα αποτελούσαν μια τεράστια επιτυχία. Η Apple πούλησε μόλις 37 εκατομμύρια μονάδες κατά το πρώτο Σαββατοκύριακο των προπωλήσεων του iPhone 16, μειωμένες κατά περισσότερο από 12% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με μια δημοσίευση στο blog του Μινγκ-Τσι Κούο, αναλυτή της Apple στην TF International Securities. Ειδικότερα, η ζήτηση για τις συσκευές iPhone 16 Pro με τις υψηλότερες τιμές ήταν μειωμένη σε μεγάλο βαθμό εν σχέσει με πέρυσι και σε σύγκριση με το λανσάρισμα του iPhone 15.

Χαμηλότερες του αναμενομένου οι πωλήσεις για το iPhone 16 της Apple
Πηγή εικόνας: X | @mingchikuo

Ζήτηση μόνο για τα iPhone 16 και iPhone 16 Plus

Μία εβδομάδα μετά την έναρξη των προπωλήσεων, ο αναλυτής της Wedbush, Νταν Ιβς, προσδιόρισε τις προπωλήσεις μόνο ελαφρώς υψηλότερα από την εκτίμηση του Μινγκ-Τσι Κούο, κάνοντας λόγο για περίπου 40 εκατομμύρια μονάδες. Ο αναλυτής τεχνολογίας της CFRA Research, Άντζελο Ζίνο, δήλωσε επίσης ότι το πρώτο Σαββατοκύριακο των προπαραγγελιών καταγράφηκε μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οι αναλυτές λένε ότι φαίνεται να υπήρξε μεγαλύτερη ζήτηση για τις φθηνότερες συσκευές, δηλαδή για τα iPhone 16 και για τα iPhone 16 Plus, απ’ ό,τι για τα iPhone 16 Pro και iPhone 16 Pro Max, γεγονός που θα μπορούσε να επηρεάσει τη μέση τιμή πώλησης και τα συνολικά έσοδα από τις πωλήσεις των iPhone. Το πρώτο Σαββατοκύριακο των προπωλήσεων, η Apple πούλησε 9,8 εκατομμύρια συσκευές iPhone 16 Pro και 17,1 εκατομμύρια συσκευές iPhone 16 Pro Max, μειωμένες κατά 27% και 16% σε σχέση με πέρυσι, αντίστοιχα, σύμφωνα με τον Μινγκ-Τσι Κούο. Συγκριτικά, οι πωλήσεις του iPhone 16 και του iPhone 16 Plus αυξήθηκαν ελαφρώς σε σχέση με το iPhone 15. Το ζήτημα, όπως ανέφερε είπε ο Άντζελο Ζίνο, είναι ότι τα βασικά μοντέλα των iPhone μπορεί απλά να είναι πολύ καλά.

«Δεδομένου ότι πρόκειται σε μεγάλο βαθμό για έναν κύκλο αναβάθμισης λογισμικού, η ανησυχία μου είναι ότι υπήρξαν περισσότερες πωλήσεις στις συσκευές iPhone 16 χαμηλότερης τιμής απ’ ό,τι στις συσκευές υψηλότερης τιμής», δήλωσε ο Άντζελο Ζίνο, προσθέτοντας: «Όταν εξετάζετε τις τυπικές συσκευές, αυτές έλαβαν μια πραγματικά μεγάλη αναβάθμιση όσον αφορά στις κάμερες και στους επεξεργαστές τους».

Ο Μινγκ-Τσι Κούο ανέφερε, επίσης, μικρότερους χρόνους παράδοσης για τα μοντέλα iPhone 16 Pro – μία με δύο εβδομάδες για το iPhone 16 Pro κατά τη διάρκεια των προπωλήσεων του πρώτου Σαββατοκύριακου – σε σύγκριση με το iPhone 15, όταν οι πελάτες περίμεναν μέχρι και τέσσερις εβδομάδες για να παραλάβουν τις συσκευές τους. Επίσης, ο ίδιος επεσήμανε το γεγονός ότι τα πολυδιαφημισμένα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης, δηλαδή του λεγόμενου Apple Intelligence, δεν είναι ακόμη διαθέσιμα στις συσκευές των iPhone 16 – πρόκειται να αρχίσουν να κυκλοφορούν μαζί με το iOS 18.1 – καθώς τόνισε και τον αυξημένο ανταγωνισμό στην Κίνα.

Δεν φέρνει την άνοιξη στις πωλήσεις η τεχνητή νοημοσύνη

Η ανταπόκριση στις προπωλήσεις μπορεί να υποδεικνύει ότι η υπόσχεση για λειτουργίες βάσει της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι αρκετή για να ενισχυθούν γενικότερα οι πωλήσεις των iPhone 16. Η Apple κάνει λίγα απ’ όσα ίσως χρειάζεται για να βελτιώσει την κάμερα του iPhone ή για να προσαρμόσει το μέγεθος της οθόνης του, ενώ οι ενημερώσεις λογισμικού για τις οποίες πολλοί καταναλωτές έχουν ήδη αμφιβολίες, είναι μάλλον πιο δύσκολο να δώσουν την απαραίτητη ώθηση.

Οι αναλυτές λένε ότι οι περισσότεροι πελάτες πιθανότατα δεν καταλαβαίνουν ακόμη γιατί τα χαρακτηριστικά της τεχνητής νοημοσύνης θα τους έκαναν να αγοράσουν το iPhone 16. Πάντως, είναι ακόμη νωρίς για το iPhone 16 και έχουν πωληθεί περισσότερες συσκευές από τότε που κυκλοφόρησαν επίσημα, δηλαδή από τις 20 Σεπτεμβρίου. Επιπλέον, οι μετρήσεις που χρησιμοποιούν οι αναλυτές για να εκτιμήσουν τις προπωλήσεις, δεν λένε απαραίτητα όλη την ιστορία.

Πολλοί θεωρούν ότι ο χρόνος παράδοσης, η καθυστέρηση που μεσολαβεί μεταξύ του πότε οι καταναλωτές παραγγέλνουν τις συσκευές τους και του πότε αυτές παραδίδονται, αποτελεί βασικό δείκτη της ζήτησης. Η λογική λέει ότι όσο περισσότεροι άνθρωποι παραγγέλνουν iPhone, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η αναμονή. Οι χρόνοι παράδοσης είναι μικρότεροι για το iPhone 16 απ’ ό,τι ήταν πέρυσι για το iPhone 15, αλλά αυτό μπορεί στην πραγματικότητα να είναι ένα θετικό σημάδι ότι η Apple έχει βελτιώσει την αλυσίδα εφοδιασμού της, επιτρέποντάς της να παράγει περισσότερα τηλέφωνα, πιο γρήγορα.

ieidiseis.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button