Site icon Γαργαλιάνοι Online – Οι ειδήσεις και τα νέα της Τριφυλιας, της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου στην ώρα τους!

Στη Μεσσηνία οι περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης στην Πελοπόννησο

Σε παρεμβάσεις που χρειάζονται σε περιοχές της Καλαμάτας οι οποίες συνδέονται με την εστίαση, στην αύξηση την δημοτικών τελών, στο ρεκόρ που κατέχει η Μεσσηνία ως προς τις επιχειρήσεις, στην αξιολόγηση των εκδηλώσεων αλλά και στους ελέγχους για τη μουσική αναφέρθηκε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στην “Ε” ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΚ, του Συλλόγου Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής του Δήμου Καλαμάτας, Νίκος Μαλαπέτσας.

Κάνοντας αρχικά μια αναδρομή στην πρώτη του θητεία και στη “σπίθα” ώστε να γεννηθεί ο ΣΚΕΑΚ, ο κ. Μαλαπέτσας υπενθύμισε πως η δημιουργία του Συλλόγου έγινε πριν 4 χρόνια εν μέσω πανδημίας και με τα προβλήματα στον κλάδο τότε να είναι τεράστια. «Κάναμε μια προσπάθεια να ενώσουμε τις δυνάμεις όλων των επιχειρήσεων εστίασης που δραστηριοποιούνται στην Καλαμάτα, ώστε να προκύψει μια ενιαία φωνή και να μπορούμε να διεκδικούμε θέματα του κλάδου, όπως οι επιστρεπτέες προκαταβολές, όταν τα μέτρα κατά του κορονοϊού έπλητταν τότε τις επιχειρήσεις μας» διευκρίνισε.

«Ο ΣΚΕΑΚ ήταν από τους συλλόγους που ακούστηκε πανελλαδικά, συμμετέχοντας σε όλες τις διαβουλεύσεις που έγιναν με τα κυβερνητικά στελέχη, παλεύοντας για τα συμφέροντα του κλάδου» σημείωσε, λέγοντας πως ο συνδικαλιστικός λόγος μέσω των διεκδικήσεων είναι ένα επίτευγμα, δεδομένης της απουσίας πριν από το 2020 μιας τέτοιας πρωτοβουλίας.

Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

«Το δεύτερο που κάναμε και θεωρώ πολύ σημαντικό ήταν η ανάδειξη περιοχών της πόλης, όπως η Κεντρική Αγορά της Καλαμάτας, καθώς ήμασταν οι πρώτοι που κάναμε μαζί με το Δήμο τη γιορτή της ελιάς και του ελαιολάδου, ενώ η πρώτη κοπή της πίτας μας έγινε πριν 3 χρόνια στον ίδιο χώρο, καλώντας όλους τους συλλόγους εστίασης της Πελοποννήσου, πηγαίνοντας κόσμο σε μια περιοχή που δεν ήταν ευρέως γνωστή, τη στιγμή που πλέον είναι must» σχολίασε. Παράλληλα στάθηκε στη δημιουργία κέντρου γαστρονομίας για την Περιφέρεια Πελοποννήσου με έδρα την Καλαμάτα η οποία είχε συζητηθεί με τον περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα κατόπιν συνάντησης με το Σύλλογο το 2023, αναδεικνύοντας τα τοπικά προϊόντα του κάθε νομού. «Για τη συνέχεια της πρωτοβουλίας μας αυτής έχουμε ζητήσει να μιλήσουμε με το νέο Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχό, ώστε να ακούσουμε για τις προθέσεις του και να δούμε αν μπορεί η διοργάνωση να συνεχιστεί και να αναβαθμιστεί» υπογράμμισε.

ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ

Σε ερώτηση της “Ε” για το αν ο Σύλλογος επεξεργάζεται κάποιο ζήτημα του κλάδου το οποίο να οδηγεί ενδεχομένως σε δυσλειτουργία, ο Νίκος Μαλαπέτσας στάθηκε στους κανόνες. Αναλύοντας τη σκέψη του, ο ίδιος έκανε λόγο για μια άναρχη ανάπτυξη στην περιοχή η οποία έχει δημιουργήσει πάρα πολλές επιχειρήσεις, τη στιγμή που αρκετές εξ αυτών δεν είναι καν βιώσιμες. «Είναι ένα θέμα που πρέπει να δούμε και να μελετήσουμε γιατί η πόλη μας είναι μια αναπτυσσόμενη τουριστικά περιοχή, αλλά πρέπει να αναπτυχθεί με κανόνες και βιώσιμους όρους για να μπορέσει να λειτουργήσει το σύνολο της εστίασης ομαλά» παρατήρησε, σχολιάζοντας τα εξής βάση δεδομένων: «Σε όλη την Πελοπόννησο έχουμε 5.171 επιχειρήσεις εστίασης. Από αυτές, 1.568, τις περισσότερες δηλαδή, τις έχει η Μεσσηνία. Ο τζίρος που κάνει ο νομός μας είναι 134.715.000 ευρώ ετησίως. Αντίστοιχα, ο τζίρος της Κορινθίας με τις αμέσως επόμενες επιχειρήσεις σε αριθμό (1.165) ανέρχεται σε 135.000.000 ευρώ. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο έρχεται μέσα από το παράδειγμα της Αργολίδας με 844 επιχειρήσεις. Με τη Μεσσηνία να έχει μέσο όρο τζίρου 85.000 ευρώ ανά επιχείρηση, η Αργολίδα έχει 115.000 ευρώ». Ο ίδιος, εκτίμησε πως πρέπει να τεθεί ίσως ένα θέμα εκπαίδευσης στους νέους επιχειρηματίες, μέσα από βασικά σεμινάρια ώστε να δοθεί η άδεια λειτουργίας. «Δεν μπορεί να ανοίγουν καταστήματα και να κλείνουν σε 2-3 χρόνια. Είναι ένα δομικό πρόβλημα το οποίο δεν επιτρέπει στις βιώσιμες επιχειρήσεις να τις δει με σωστό μάτι η Κυβέρνηση» συμπλήρωσε. Σε επίπεδο Καλαμάτας, ο κ. Μαλαπέτσας υπογράμμισε πως την τελευταία τετραετία οι επιχειρήσεις εστίασης μειώθηκαν περίπου κατά 4-5%, προκύπτοντας στα χρόνια αυτά και νέες αφίξεις. «Αυτό το άνοιξε – κλείσε στην εστίαση δημιουργεί πρόβλημα στον κλάδο μας» υποστήριξε, τονίζοντας πως σε πολλές από τις νέες επιχειρήσεις φανερώνεται το γεγονός πως δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο στο σχεδιασμό τους.

ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΖΩΝΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Ένα μείζον ζήτημα για τις επιχειρήσεις της εστίασης είναι οι παρεμβάσεις που ζητούν οι επαγγελματίες σε περιοχές που εδρεύουν, ώστε να γίνουν πιο εύκολα προσβάσιμες αλλά και να ομορφύνουν, προσελκύοντας ντόπιους και επισκέπτες. Κληθείς να σχολιάσει τις τέσσερις διαφορετικές ζώνες εστίασης της πόλης, ο Νίκος Μαλαπέτσας εστίασε αρχικά στην υπογειοποίηση των καλωδίων της Ναυαρίνου η οποία έχει να κάνει και με την ασφάλεια του κόσμου, καθώς και στην υδροδότηση των ντουζ ώστε να μην υπάρχει σπατάλη πόσιμου νερού. «Είχαμε προτείνει επίσης μεταξύ άλλων στο Δήμο και τις τοπικές αρχές την κατασκευή ενός ενιαίου, ομοιόμορφου σκέπαστρου στο χώρο του λιμανιού, ώστε μεταξύ άλλων τα μαγαζιά να προστατεύονται το χειμώνα από τα καιρικά φαινόμενα» υπενθύμισε. Για το Ιστορικό Κέντρο, ο ίδιος σημείωσε πως δεν έχει αναδειχτεί όπως του αξίζει παρότι πρόκειται για μια πανέμορφη περιοχή. «Διαθέτουμε ένα από τα καλύτερα Ιστορικά Κέντρα στη χώρα, ωστόσο, έχει δομικά προβλήματα, περνώντας οχήματα δίπλα από τραπεζοκαθίσματα μαγαζιών που δουλεύουν τη νύχτα. Μετά τις 7 το απόγευμα σε όλα τα Ιστορικά Κέντρα των πόλεων δεν υφίσταται κυκλοφορία αυτοκινήτων, όμως στην Καλαμάτα η πραγματικότητα είναι διαφορετική» πρόσθεσε, πληροφορώντας πως υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν ανοίξει αλλά δεν μπορούν να πάρουν άδειες για τραπεζοκαθίσματα επειδή ανοίγουν σε δρόμους που δεν είναι μέσα στην κανονιστική. «Οι κανονιστικές του Δήμου αργούν να υλοποιηθούν, κάτι που δείχνει κατά τη γνώμη μου την έλλειψη στρατηγικής, ώστε να αναπτυχθεί μια περιοχή», συμπλήρωσε. Ως προς τη Μαρίνα, σχολίασε πως παρότι ήταν πρωτοπόρα περιοχή, σήμερα είναι παραμελημένη. «Η Μαρίνα έχει πολλά καταστήματα εστίασης τα οποία λειτουργούν χωρίς σημαντική βοήθεια από το Δήμο. Ειδικότερα, πέρυσι υπήρχαν προβλήματα με το φωτισμό, ενώ κατά καιρούς έχουν μεταφερθεί παράπονα πως δεν υπάρχει η ενδεδειγμένη σήμανση ώστε να φτάνει κάποιος σε αυτή» σημείωσε. Οσο για τον κεντρικό ιστό της πόλης, ο ίδιος στάθηκε στη δυσανάλογη διαφορά αριθμού τραπεζοκαθισμάτων της κεντρικής πλατείας σε σχέση με άλλους γειτονικούς δρόμους όπου η δυνατότητα είναι σαφώς περιορισμένη. Σε ό,τι έχει να κάνει με την αύξηση των δημοτικών τελών -και- στην εστίαση, ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΚ δήλωσε πως οποιαδήποτε αύξηση στα λειτουργικά έξοδα μιας επιχείρησης δημιουργεί πρόβλημα. «Τα τέλη στην Καλαμάτα δεν ήταν φτηνά αλλά το αντίθετο, ήταν ήδη ακριβά. Αρα η επιπλέον αύξηση εννοείται πως αποτελεί ένα ζήτημα. Από την πλευρά του Δήμου, για να προχωρήσει σε αύξηση, προφανώς κοίταξε πρώτα τα δικά του λειτουργικά και γι’ αυτό προχώρησε στην ψήφισή τους. Ως Σύλλογος όμως, θα διεκδικούμε πάντα τη μείωση, θεωρώντας πως ο Δήμος μπορεί να δώσει κάποιες ελαφρύνσεις», υπογράμμισε.

ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Σχετικά με το αν, διοργανώσεις που πραγματοποιούνται σε μια κενή περίοδο όπως αυτή του Φθινοπώρου, δίνουν ώθηση στα καταστήματα εστίασης, ο κ. Μαλαπέτσας εκτίμησε πως όλες οι εκδηλώσεις εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να βοηθήσουν τον κλάδο. «Προφανώς όταν υπάρχει μια εκδήλωση στην περιοχή ένα ποσοστό κόσμου θα κατευθυνθεί στα καταστήματα εστίασης. Ωστόσο υπάρχουν διοργανώσεις όπου αποσπούν μεγάλα κονδύλια και αρκετή ενέργεια, αλλά δεν αποφέρουν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα» επισήμανε, τονίζοντας πως μέσα από μια στόχευση και στρατηγική αυτές πρέπει να καταγράφονται και να βελτιώνονται ή να καταργούνται, δεδομένου πως χορηγούνται χρήματα από το Δήμο. «Ηταν μια πρόταση που κάναμε γραπτώς στη “Φάρις” όταν μας ζητήθηκε να πούμε την άποψή μας, συμμετέχοντας σε ένα ευρύτερο διάλογο για το πώς πρέπει να λειτουργούν οι εκδηλώσεις» σχολίασε, παρατηρώντας πως δεν υπάρχει  αξιολόγηση από τις σημερινές αρχές. Σε άλλο σημείο, κληθείς να σχολιάσει τις τιμές που παρατηρούνται στην εστίαση της Καλαμάτας και οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί λογικές για τα δεδομένα της εποχής σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, ο κ. Μαλαπέτσας δήλωσε πως η τιμολόγηση και η κοστολόγηση για κάθε επιχείρηση είναι ξεχωριστή και θέλει προσοχή. «Για μένα η Καλαμάτα πράγματι είναι οικονομική, έχοντας πολύ καλό επίπεδο υπηρεσιών και υποδομών, ωστόσο, οι τιμές δεν συνάδουν με όλο αυτό το καλό αποτέλεσμα το οποίο παρουσιάζει η πόλη. Σε κάθε περίπτωση, γνωρίζοντας πως ο κόσμος περνάει δύσκολα, οφείλουμε να είμαστε προσγειωμένοι ώστε η πελατεία μας να απολαμβάνει τις παροχές μας», σχολίασε. Στο σκέλος των συνεργασιών με άλλες συλλόγους και φορείς, ο Νίκος Μαλαπέτσας δήλωσε πως στα λίγα χρόνια ζωής του Συλλόγου έχει αναπτυχθεί ήδη συνεργασία με την ΟΕΒΕΣ και το Επιμελητήριο το οποίο είναι -όπως είπε- ναυαρχίδα της περιοχής, όντας στρατηγικός εταίρος με την Κυβέρνηση. «Εγιναν συνεργασίες με όποιον σύλλογο μας το ζήτησε, προσφέροντας τις υπηρεσίες μας» πρόσθεσε, τονίζοντας πως η δράση του ΣΚΕΑΚ όσον αφορά τα κοινωνικά της χαρακτηριστικά δεν διαφημίζεται, αλλά είναι δεδομένη. Τέλος, για το ζήτημα της μουσικής και τα παράπονα που έχουν ειπωθεί κατά καιρούς από επαγγελματίες για τους αυστηρούς ελέγχους, ο κ. Μαλαπέτσας υπογράμμισε πως το κανονιστικό πλαίσιο που ορίζει τους κανόνες για το ηχόμετρο και τα ωράρια είναι αναχρονιστικό, παρατηρώντας πως χρειάζεται διαβούλευση και νομοθέτηση από την αρχή. «Δεν γίνεται εν έτει 2024 να πηγαίνει επιχειρηματίας αυτόφωρο γιατί ο ελεγκτής διαπίστωσε πως αντί για 80 ντεσιμπέλ έπαιζε 82» δήλωσε, λέγοντας πως κάποιες φορές οι αρμόδιες αρχές ευρύτερα είναι υπέρμετρα αυστηρές.

eleftheriaonline.gr

Exit mobile version