Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οχήματα γενικότερα, θα μπορούσαν να προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια στο δημόσιο δίκτυο, εξοικονομώντας μεγάλα ποσά στους λογαριασμούς ρεύματος.
Όσα από αυτά θα είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία της αμφίδρομης φόρτισης θα λειτουργούν ως αποθήκες ενέργειας προσφέροντας ρεύμα στο δίκτυο σε περιόδους μεγάλης ζήτησης, αλλά και να αποθηκεύσουν την πλεονάζουσα, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.
Η λεγόμενη τεχνολογία από όχημα σε δίκτυο (V2G) μπορεί να εξοικονομήσει 22 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στα ενεργειακά συστήματα της ΕΕ έως το 2040, σύμφωνα με την έκθεση των ερευνητικών ινστιτούτων Fraunhofer ISI και ISE for Transport and Environment.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι «μπαταρίες» των πόλεων
Τα παραπάνω σημαίνουν ότι μπορεί να υπάρξει μείωση έως και 8% στο κόστος κατασκευής και λειτουργίας του ενεργειακού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι συνδεδεμένα στο σπίτι ή στην εργασία μπορούν να μειώσουν την ανάγκη για αποθήκευση μπαταρίας έως και 92% το 2040, ενώ μπορούν να δώσουν λύσεις ενέργειας σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν υπάρχει δίκτυο.
Αποθηκεύοντας την πλεονάζουσα ενέργεια από τις ΑΠΕ, που διαφορετικά θα χανόταν, ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) της Ευρώπης θα μπορούσε να συνεισφέρει έως και το 9% των ετήσιων αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ έως το 2040.
Αυτό θα έκανε τα EV έναν μεγάλο «προμηθευτή» ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ, και θα οδηγούσε σε σημαντική μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχονται από ορυκτά καύσιμα.
Επιτρέποντας στα ηλεκτρικά οχήματα να φορτίζουν με ηλεκτρική ενέργεια όταν αυτή είναι φθηνή ή από οικιακούς ηλιακούς συλλέκτες, η αμφίδρομη φόρτιση θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 52% στους ετήσιους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος στους οδηγούς EV, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη.
Αυτό θα ισοδυναμούσε με μειώσεις έως και 780 ευρώ ετησίως, βάσει κάποιων παραμέτρων (όπως η τοποθεσία, αν υπάρχουν ηλιακοί συλλέκτες ή το μέγεθος της μπαταρίας του οχήματος).
Τέλος, η αμφίδρομη φόρτιση μπορεί επίσης να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των μπαταριών EV, σε αντίθεση με τις ανησυχίες ορισμένων για υποβάθμιση των κυψελών λόγω της τακτικής φόρτισης και εκφόρτωσης.