Site icon Γαργαλιάνοι Online – Οι ειδήσεις και τα νέα της Τριφυλιας, της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου στην ώρα τους!

Περασμένα μεγαλεία για το “Αίολος Κεντέρης”: Το άλλοτε γρηγορότερο πλοίο της Ελλάδας σαπίζει μισοβυθισμένο στη Σικελία

Θλίψη προκαλούν οι εικόνες από το πλοίοΑίολος Κεντέρης” (Aeolos Kenteris) – το άλλοτε πιο γρήγορο επιβατικό σκάφος της Ελλάδας – το οποίο έχει εγκαταλειφθεί ημιβυθισμένο ανοιχτά του λιμανιού Αουγκούστα, στη νοτιοανατολική Σικελία.

Πρόσφατα, ερευνητές μπήκαν στο εσωτερικό του πλοίου και αποκάλυψαν σε βίντεο την κατάσταση που επικρατεί σήμερα.

Το πλοίο είναι μισοβυθισμένο, έχει σπασμένα παράθυρα, και τα καταστρώματά του είναι γεμάτα σκουπίδια.

Να σημειωθεί πως το βίντεο έχει αναρτηθεί στα social media πολλών Ελλήνων χρηστών που στο παρελθόν έτυχε να ταξιδέψουν με το εμβληματικό Αίολος Κεντέρης, με τα σχόλιά τους να είναι γεμάτα νοσταλγία και θλίψη για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει.

Το ιστορικό

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 στο Γαλλικό ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A και πήρε το όνομά του από τον μυθικό θεό των ανέμων Αίολο, μυθικό ταμία των ανέμων σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία, αλλά και τον Ολυμπιονίκη στίβου Κώστα Κεντέρη.

Όταν το Αίολος Κεντέρης δρομολογήθηκε από τη NEL, ήταν το στολίδι των ελληνικών θαλασσών.

Χωρούσε συνολικά μέχρι 1.742 επιβάτες και 442 οχήματα Ι.Χ. και έπιανε ταχύτητες μέχρι 40 κόμβους.

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 στο Γαλλικό ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A. Ήταν το ένα από τα τρία επιβατηγά-οχηματαγωγά “υπερταχύπλοα” που παρήγγειλε η ΝΕΛ. Με την παραλαβή του, το πλοίο έγινε η ναυαρχίδα (δηλ. σημαντικότερο πλοίο) της εταιρείας και θεωρήθηκε τότε το γρηγορότερο πλοίο που λειτούργησε στο Αιγαίο. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Λέσβος. Αν και στην αρχή θεωρήθηκε επιτυχές, τελικά όμως άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα, όπως παράκτιες ζημιές και απώλειες από τα απόνερα και και προβλήματα από τους κινητήρες, κατασκευής Pielstick.

Παρόλο που ήρθε κλιμάκιο από τη Γαλλία για την επισκευή τους, τα προβλήματα παρέμειναν. Τα συχνά ατυχήματα λόγω τον απόνερων, ήταν η αφορμή, ακόμη και να προειδοποιούνται οι λουόμενοι των παραλιών της Χαλκιδικής και του Αιγαίου για τη διέλευσή του, ενώ μετά από σχετική καταγγελία αποφασίστηκε όταν περνάει από παραλίες να κινείται σε απόσταση 10 μιλίων από αυτές και με χαμηλότερη ταχύτητα. Το 2006, αντικαταστάθηκαν οι κινητήρες του, και έτσι το πλοίο, αφού έλαβε το προσωνύμιο “Κόσμημα του Αιγαίου”, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη.

Το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, μαζί με το Ε/Γ – Ο/Γ Τ/Χ Παναγία Πάρου, στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων, ενώ αυτά ήταν ναυλωμένα στην Ερυθρά Θάλασσα από την ίδια εταιρεία, ενώ τα δύο εναπομείναντα ταχύπλοα “Αίολος Εξπρές” και “Αίολος Εξπρές ΙΙ” έλαβαν το όνομά του (“Αίολος Κεντέρης Ι” και “Αίολος Κεντέρης ΙΙ” αντίστοιχα). Το πλοίο μετονομάστηκε σε Red Sea I, ενώ δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα-Τζέντα, υπό τη διαχείριση της Namma Lines, συνδέοντας την Αίγυπτο με τη Σαουδική Αραβία.

Το 2016, κι ενώ είχε γυρίσει στην Ελλάδα και επανήλθε στην αρχική του ονομασία, το πλοίο ναυλώθηκε στην Ιταλία, προκειμένου να συνδέσει την Αουγκούστα με τη Βαλέττα Μάλτας. Εκεί ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης, οι οποίες όμως καθυστέρησαν αρκετά, με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ. Σήμερα, το πλοίο να παραμένει ημιβυθισμένο στη Αουγκούστα Ιταλίας, μεταφερμένο από τη Σαλαμίνα. Οι προσπάθειες απομάκρυνσής του από το λιμάνι, μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άκαρπες.

 

thetoc.gr

Exit mobile version