Site icon Γαργαλιάνοι Online – Οι ειδήσεις και τα νέα της Τριφυλιας, της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου στην ώρα τους!

Πάνω από 700 εκ. ευρώ το Πύργος – Καλό -Τσακώνα: Σε δύο εβδομάδες η προμελέτη και… βλέπουμε [βίντεο]

Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ήταν εκείνος που ανέλαβε την ευθύνη να απαντήσει στην ερώτηση του Αλέξη Χαρίτση για τον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, δεδομένου ότι, για μια ακόμα φορά, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, αρνήθηκε να προσέλθει στη Βουλή για να δώσει απαντήσεις.

Η απουσία του κ. Σταϊκούρα προκάλεσε την αντίδραση του κ. Χαρίτση, ο οποίος κατά την έναρξη της συζήτησης σημείωσε ότι «ο αρμόδιος υπουργός αρνείται να έρθει να απαντήσει για τα κρίσιμα έργα της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου» και προσέθεσε ότι «είναι ζήτημα θεσμικό. Δεν μπορεί ο υπουργός να συναντά τους βουλευτές του κόμματός του, δεν μπορεί να έρχεται στην περιοχή για να εγκαινιάσει, να κόψει κορδέλες κοινώς, σε μικρής σημασίας έργα και να μην έρχεται εδώ, στη Βουλή, να απαντήσει σε ερωτήσεις για τα κρίσιμα, τα μεγάλα έργα της περιοχής».

Συνεχίζοντας ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς και βουλευτής Μεσσηνίας τόνισε ότι οι πολίτες νιώθουν ότι είναι θύματα κοροϊδίας, ενώ ακολούθως έθεσε μια σειρά ερωτημάτων προς τον κ. Ταχιάο για το εάν έχουν παραδοθεί οι μελέτες και πότε, για το ποιο είναι το περιεχόμενο των μελετών και τα εναλλακτικά σενάρια, για το πως έχει αξιοποιήσει το υπουργείο τα εναλλακτικά σενάρια, για το αν υπάρχει σχέδιο για τη χρηματοδότηση του έργου, αν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου και, τελικά, αν υπάρχει βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει η κατασκευή του έργου.

Οι μελέτες

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε αρχικά ότι η προμελέτη του έργου θα ολοκληρωθεί σε δύο εβδομάδες από σήμερα.

«Σε δύο εβδομάδες θα κατατεθεί η προμελέτη, από όσα έχω πληροφορηθεί από τον παραχωρησιούχο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος. Η προμελέτη, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, περιλαμβάνει τρία διαφορετικά σενάρια για την περιοχή του Καϊάφα.

Ωστόσο, η απάντηση του υφυπουργού Υποδομών για το στάδιο που βρίσκονται οι μελέτες έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα υποστήριξε ο βουλευτής Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Περικλής Μαντάς, μόλις χθες, ο οποίος, σε σχετικό δελτίο τύπου, ανέφερε ότι οι προτάσεις έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες.

«Σήμερα βρισκόμαστε σε ένα ακόμα κομβικό σημείο, κατά το οποίο εδώ και λίγους μήνες οι προτάσεις αυτές έχουν υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες, χωρίς ωστόσο να ανακοινωθούν οι τελικές επιλογές και τα επόμενα βήματα», σημείωνε ο κ. Μαντάς την Πέμπτη, σε αντίθεση με τον υφυπουργό Υποδομών, ο οποίος μια μέρα μετά λέει ότι στο υπουργείο, ακόμα, δεν έχουν κατατεθεί οι μελέτες.

Ο προϋπολογισμός

Έκπληξη προκάλεσαν και όσα υποστήριξε ο κ. Ταχιάος για τον προϋπολογισμό του έργου, καθώς ανακοίνωσε ότι φτάνει τα 700.000.000 ευρώ!

«Ο προϋπολογισμός του έργου, λόγω του ανάγλυφου της περιοχής, είναι υπερδιπλάσιος του προϋπολογισμού του Πάτρα – Πύργος. Ο προϋπολογισμός του έργου, με τη φθηνότερη λύση, είναι της τάξεως των 700.000.000 ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός του Πάτρα – Πύργος ήταν 300 κάτι εκατομμύρια», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.

Σημειώνεται ότι επί του ζητήματος του προϋπολογισμού ο κ. Χαρίτσης ζήτησε εξηγήσεις. «Πως προκύπτουν 700.000.000; πρέπει να μας το εξηγήσετε», είπε ο βουλευτής Μεσσηνίας απευθυνόμενος στον κ. Ταχιάο. «Οι τιμές έχουν πάρει την ανηφόρα στα οικοδομικά υλικά. Προφανώς οι τιμές δεν είναι οι ίδιες με 10 χρόνια πριν», απάντησε σχετικά ο υφυπουργός Υποδομών.

Χρονοδιάγραμμα

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου δεν υπήρξε καμία απάντηση από την πλευρά της κυβέρνησης, δεδομένου ότι ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι «δεν είναι εύκολη η απάντηση και είμαι ο τελευταίος που θα δώσει χρονοδιαγράμματα γιατί δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι θα επαληθευτούν». Τέλος, καμία δέσμευση δεν υπήρξε από την πλευρά της κυβέρνησης ούτε για το κρίσιμο θέμα της χρηματοδότησης του έργου, καθώς, παρότι ο κ. Ταχιάος προκλήθηκε από τον κ. Χαρίτση, δεν απάντησε από που θα βρεθούν τα χρήματα για την κατασκευή του οδικού άξονα.

Ολόκληρη η συζήτηση στη Βουλή:

Exit mobile version