Υπεγράφη μία ακόμα σύμβαση, η οποία φέρνει όλο και πιο κοντά την μετακόμιση του γηπέδου του Παναθηναϊκού από την ιστορική έδρα του στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, στο Βοτανικό. Πρόκειται για τα έργα υποδομής στο Βοτανικό, τα οποία ανέλαβε η εταιρεία ΖΙΤΑΚΑΤ.
Η σχετική σύμβαση υπεγράφη στα μέσα της εβδομάδας και μαζί με αυτές για τον περιβάλλοντα χώρο είναι απαραίτητες ώστε η ομάδα της Αθήνας να μπορεί να μετακομίσει στο νέο γήπεδο τη σεζόν 2027-2028, ενώ δίνεται μάχη ώστε αυτό να γίνει στα μέσα της σεζόν 2026-2027.
Η ΖΙΤΑΚΑΤ έδωσε μία αρκετά… γενναία έκπτωση που ξεπέρασε το 30% και πλέον έναντι τιμήματος 21 εκατ. € ώστε να αναλάβει έργα οδοποιίας, κατασκευής δικτύων ομβρίων και αποχέτευσης στην περιοχή του Ελαιώνα/Βοτανικού.
Η μάχη για την επικράτηση ήταν σκληρή καθώς το συγκεκριμένο έργο διεκδικήθηκε συνολικά από 11 σχήματα και σε αυτά υπήρχαν και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat (πλέον Aktor Κατασκευές) και ΕΚΤΕΡ.
Ένα επιπλέον έργο υποδομής που έχει αναλάβει μικρότερη εταιρεία είναι η ΟΔΟΣ ΑΤΕ, η οποία επικράτησε σε παρόμοιο διαγωνισμό αξίας 37,2 εκατ. € με έκπτωση 21,5% με τη σχετική σύμβαση να αναμένεται να υπογραφεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Η πορεία του κυρίως έργου
Την κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟ στο Βοτανικό έχει αναλάβει η κοινοπραξία των μεγάλων κατασκευαστών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-ΜΕΤΚΑ (Όμιλος Mytilineos). Στην παρούσα φάση έχουν προχωρήσει οι πρόδρομες εργασίες, ενώ πριν από περίπου δύο μήνες εκδόθηκε και η οικοδομική άδεια για να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου γηπέδου.
Σύντομα αναμένεται να εγκριθούν οι μελέτες της κοινοπραξίας και πλέον η κατασκευή του γηπέδου θα πάρει μπρος για τα καλά. Από εκεί και έπειτα θα χρειαστεί περίπου μία τριετία για να είναι έτοιμο, αν και ο Αντιδήμαρχος Υποδομών του Δήμου Αθηναίων, Ανδρέας Γραμματικογιάννης, εκτιμά ότι οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να το παραδώσουν νωρίτερα.
Πάντως, σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει στο The TOC, ο Αντιδήμαρχος οι οπαδοί της ομάδας δε θα πρέπει να ανησυχούν για τη μοίρα του γηπέδου Απόστολος Νικολαΐδης στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, καθώς η κατεδάφισή του θα ξεκινήσει μόλις η ομάδα του ΠΑΟ βρεθεί στο νέο της “σπίτι”.
Σημειώνεται ότι τα παραπάνω έργα, δηλαδή οι υποδομές και το πράσινο, είναι άκρως απαραίτητα για την μετακόμιση της ομάδας των Αθηνών, ενώ πρέπει να λυθεί και το ζήτημα της μετακόμισης των μεταφορικών εταιρειών από το Βοτανικό στη Φυλή. Το σχετικό έργο το έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ καθώς έχει προκηρύξει το διαγωνισμό για το νέο logistics center στη Φυλή.
Το νέο γήπεδο του ΠΑΟ
Ο διαγωνισμός για το νέο γήπεδο του ΠΑΟ στο Βοτανικό προκηρύχθηκε το φθινόπωρο του 2022 και εντάσσεται στη διπλή ανάπλαση του Βοτανικού με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 267 εκατ. €. Αυτή περιλαμβάνει:
- Την κατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου έως 40.000 θέσεων διεθνών προδιαγραφών FIFA / UEFA 4 αστέρων, αθλητικών εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού, αθλητικών εγκαταστάσεων του δήμου Αθηναίων, χώρων πρασίνου και αστικών υποδομών. Το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού θα είναι έως 40.000 θέσεις θεατών, θα έχει 1.300 θέσεις σε σουίτες, 325 υπόγειες θέσεις πάρκινγκ και επτά εμπορικά καταστήματα. Στις εγκαταστάσεις αυτές θα μπορεί να αγωνίζεται και η Εθνική Ελλάδος Ανδρών και Γυναικών
- Την κατασκευή πεζογέφυρας που θα συνδέει το γήπεδο με την εξέδρα των φιλοξενουμένων φιλάθλων.
- Μία υπογειοποίηση δίπλα στο Μετρό Ελαιώνας (Γραμμή 3 του Μετρό Αθήνας) για την καλύτερη πρόσβαση στο γήπεδ
- Τη δημιουργία ελεύθερου πάρκινγκ, μουσείου, και χώρος πρασίνου στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας
- thetoc.gr