Site icon Γαργαλιάνοι Online – Οι ειδήσεις και τα νέα της Τριφυλιας, της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου στην ώρα τους!

Ιταλία: Παλιατζής είχε κρεμασμένο στο σαλόνι του πίνακα του Πικάσο αξίας 6 εκατ. και δεν είχε ιδέα – Πώς το ανακάλυψε ο γιος του

Μία απίθανη ιστορία φέρνει στο φως της δημοσιότητας ο Guardian, η οποία αφορά έναν χαμένο πίνακα του Πικάσο.

Οπως εξιστορείται, το 1962 ένας παλιατζής, ο Λουίτζι Λο Ρόσο, καθάριζε το κελάρι μίας βίλας στο Κάπρι, όταν έπεσε πάνω σε ένα τυλιγμένο καμβά. Πήρε το ρολό στο σπίτι του στην Πομπηία, βρήκε μια φθηνή κορνίζα και κρέμασε το έργο στο σαλόνι του, όπου και παρέμεινε επί δεκαετίες.

Ενα έργο το οποίο στην γυναίκα του δεν άρεσε καθόλου, καθώς το χαρακτήριζε «φριχτό».

Ο Ρόσο δεν ασχολήθηκε, αλλά μερικά χρόνια μετά, ο γιος του, Αντρέα, έχοντας μελετήσει μια εγκυκλοπαίδεια για την ιστορία της τέχνης, δώρο από τη θεία του, άρχισε να το ψάχνει λίγο από περιέργεια.

Του κινήθηκαν υποψίες ότι μπορεί να είναι σημαντικός και απευθύνθηκε σε ομάδα ειδικών στη τέχνη, αλλά και σε ντεντέκτιβ, να δουν από που προήλθε ο πίνακας και πως βρέθηκε στο κελάρι.

Πέρασαν αρκετά χρόνια, αλλά η άκρη βρέθηκε: Πρόκειται για έναν αυθεντικό πίνακα του Πάμπλο Πικάσο, στον οποίο εκτιμούν ότι απεικονίζεται η Ντόρα Μάαρ, η Γαλλίδα φωτογράφος, ζωγράφος, ερωμένη και μούσα του διάσημου ζωγράφου, ο οποίος είχε πάνω αριστερά και την υπογραφή του. Μόλις διαπιστώθηκε πως είναι αυθεντικός πίνακάς του και όχι αντίγραφο, η αξία του έφτασε σε 7ψηφιο νούμερο και σήμερα αξίζει 6 εκατομμύρια ευρώ.

Η Σίνθια Αλτιέρι, γραφολόγος και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Ιδρύματος Arcadia, δήλωσε στον Guardian: «Αφού έγιναν όλες οι άλλες εξετάσεις στον πίνακα, μου ανατέθηκε να μελετήσω την υπογραφή. Δούλεψα επί μήνες, συγκρίνοντας την με μερικά από τα αυθεντικά έργα του. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η υπογραφή είναι δική του. Δεν υπήρχαν στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι είναι πλαστή».

Πρέπει να σημειωθεί πως ο Πικάσο επισκεπτόταν συχνά το νησί Κάπρι της νότιας Ιταλίας και ο πίνακας, ο οποίος μοιάζει εντυπωσιακά με το έργο του Buste de femme (Dora Maar), πιστεύεται ότι φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1930 και 1936.

Ο Αντρέα, 60 ετών σήμερα, δεν εγκατέλειψε τη προσπάθεια να μάθει την ιστορία πίσω απο τον πίνακα.

«Ο πατέρας μου ήταν από το Κάπρι και μάζευε παλιά αντικείμενα τα οποία πουλούσε σε πολύ χαμηλές τιμές. Βρήκε τον πίνακα πριν καν γεννηθώ και δεν είχε ιδέα ποιος ήταν ο Πικάσο. Δεν ήταν ιδιαίτερα καλλιεργημένος άνθρωπος. Καθώς διάβαζα για τα έργα του Πικάσο στην εγκυκλοπαίδεια, κοίταζα τον πίνακα και τον συνέκρινα με την υπογραφή του. Έλεγα συνέχεια στον πατέρα μου ότι ήταν παρόμοια, αλλά δεν καταλάβαινε. Όσο μεγάλωνα, συνέχισα να αναρωτιέμαι» δήλωσε αρχικά.

«Η μητέρα μου δεν ήθελε να τον κρατήσει – έλεγε συνέχεια ότι ήταν φρικτός» πρόσθεσε, ενώ τόνισε πως επικοινώνησε αρκετές φορές με το Ίδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα, αλλά, όπως είπε, δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον να εξετάσει τους ισχυρισμούς του, θεωρώντας τους ψευδείς. Ο πίνακας είχε κλαπεί το 1999 απο έναν Σαουδάραβα σεϊχη, ωστόσο το 2019 βρέθηκε ξανά και τώρα φυλάσσεται σε θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο.

Exit mobile version