Σχεδόν 50% είναι η αύξηση της κατανάλωσης κοτόπουλου στα ελληνικά νοικοκυριά από την προηγούμενη δεκαετία, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο πρόεδρος της εταιρείας “Πίνδος”, Ανδρέας Δημητρίου, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης δημοσιογράφων για τα επόμενα βήματά της.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι πλέον η κατά κεφαλή κατανάλωση κοτόπουλου υπολογίζεται στα 24 κιλά ανά έτος, ενώ πριν από δέκα έτη αυτή ανερχόταν στα 16 κιλά. Η εξήγηση για τη στροφή αυτή έχει δύο αναγνώσεις με την πρώτη από αυτές να είναι ότι η αύξηση των τιμών στα υπόλοιπα είδη κρέατος, όπως το βοδινό και το πρόβειο, είναι πολύ μεγάλη και ίσως ασύμφορη.
Από την άλλη πλευρά, σημαντική ως προς την αυξητική τάση της κατανάλωσης των κοτόπουλων είναι και η στροφή προς την υγιεινή διατροφή, η οποία συνδέεται άμεσα με τις πρωτεϊνικές τροφές.
Για το ζήτημα των τιμών στα κρεατικά και ειδικά για τα προϊόντα της Πίνδος αναφέρθηκε ότι υπάρχει ένα κύμα ανατιμήσεων με αφορμή την κατακόρυφη αύξηση των τιμών στα δημητριακά. Αυτό ανέρχεται στο 10% σε βάθος πενταετίας στις τιμές του κοτόπουλου με την αύξηση από το 2023 να εκτιμάται στο 3%.
Αυτό που τονίστηκε είναι ότι η εταιρεία είναι πρόθυμη να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία για την μείωση των τιμών στα σούπερ μάρκετ, αλλα εξετάζεται ποια προϊόντα θα εντάξει στο μέτρο με τις τελικές εκπτώσεις να κινούνται μεταξύ του 5% και 10%. Επισημάνθηκε, δε, ότι τα προϊόντα της Πίνδος βρίσκονται στα ράφια των Μασούτης, My Market, MarketIn, Χαλκιαδάκης, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος.
Σχετικά με τα κοτόπουλα, αναφέρθηκε ότι δεν είναι εύκολες οι εξαγωγές στο εξωτερικό λόγο της φύσης των προϊοντων και του κόστους μεταφοράς. Ωστόσο, η Πίνδος εξάγει κατεψυγμένα και έτοιμα ψημένα προϊόντα και σε χώρες εκτός των Βαλκανίων όπως το Ντουμπάι, η Αγγλία, η Αυστρία, η Ιταλία και η Κύπρος.
Για το κίνδυνο αυξημένων εισαγωγών και “ελληνοποίησεων” προϊόντων από τις γειτονικές χώρες αναφέρθηκε ότι δεν υπάρχει τέτοια ανησυχία καθώς ναι μεν γίνονται εισαγωγές κυρίως από την Πολωνία και την Ρουμανία, αλλά σε μικρές ποσότητες. Ωστόσο, σχολιάστηκε ότι η πλειοψηφία των κοτόπουλων στα ξενοδοχεία λόγω της αυξημένης ζήτησης κατά την υψηλή θερινή σεζόν είναι εισαγόμενα.
Νέο επενδυτικό πλάνο 45 εκατ. € έως το 2030
Στα 45 εκατ. € τίθεται ο στόχος για τις επενδύσεις της Πίνδος για την επόμενη πενταετία. Από αυτές ξεχωρίζει η επέκταση του εκκολαπτηρίου που θα κοστίσει 10 εκατ. €, ενώ η εταιρεία επενδύσει και σε φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα όπως το βιοαέριο καθώς σχεδιάζει την κατασκευή μονάδας αξίας 15 εκατ. €.
Ακολουθεί η επέκταση της μονάδας έτοιμων ψημένων αξίας 7 εκατ. € καθώς πρόκειται για ένα προϊόν με μεγάλη επιτυχία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ενώ θα επενδυθούν και 5 εκατ. € για νέες πτηνοτροφικές μονάδες.
Εκτός, όμως, από τις παραπάνω “βαριές” και κλαδικές επενδύσεις αναμένεται να γίνουν και άλλες σε τομείς που θα λειτουργήσουν ως συνέργειες. Η συνολική τους αξία θα ανέλθει στα 8 εκατ. € και θα έχουν να κάνουν με τη μείωση του ενεργειακού και μεταφορικού κόστους και τις τεχνολογίες, καθώς θα επενδυθούν ποσά για την εγκατάσταση Net Metering, την απόκτηση μεταφορικών μέσων και την ψηφιοποίηση.
Τα ποσά για τις επενδύσεις αυτές θα προέλθουν από ίδια κεφάλαια της εταιρείας και την ένταξη σε χρηματοδοτικά προγράμματα όπως για παράδειγμα το Ταμείο Ανάκαμψης με την Πίνδος να είναι έτοιμη να διεκδικήσει κονδύλια από τα επόμενα αναπτυξιακά προγράμματα που θα ανακοινωθούν από το 2025.
Για το 2023 αναφέρθηκε ότι ήταν μία αρκετά καλή χρονιά όσον αφορά τα οικονομικά της εταιρείας καθώς ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 356,5 εκατ. € καταγράφοντας 5,5% ετήσια αύξηση, ενώ ο δανεισμός της ανήλθε στα 54 εκατ. € και μειώθηκε κατά 24%. Επιπλέον τα κέρδη πρό φόρων, τόκων και αποσβέσεων ανήλθαν στα 16,7 εκατ. € και τα καθαρά προ φόρων κέρδη ήταν 7,1 εκατ. €, ενώ τα αποθεματικά της εταιρείας ξεπερνούν τα 38,8 εκατ. €