Οι μετοχές της Crocs έχουν σημειώσει μια εντυπωσιακή άνοδο 55% τον τελευταίο χρόνο, επίδοση που ξεπερνάει κατά πολύ την πτώση της Nike κατά 23% και ξεπερνά την απόδοση των μεγάλων τεχνολογικών ονομάτων όπως η Apple, η Microsoft και η Alphabet.
Έτσι, μία από τις μετοχές με τις καλύτερες επιδόσεις φέτος μπορεί να βρίσκεται στο πίσω μέρος της ντουλάπας με τα παπούτσια σας, σχολιάζει η Παν Κουάν Γιούκ, σε άρθρο της στη στήλη Lex των Financial Times.
Η Crocs φτιάχνει παπούτσια για τον σκύλο σας – Μπορείτε να κυκλοφορείτε και… ασορτί
Η Crocs ήταν ένας πρώιμος νικητής της πανδημίας. Οι πωλήσεις τριπλασιάστηκαν σε σχεδόν 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2019 και 2022, καθώς οι Αμερικανοί που έμειναν στο σπίτι εγκατέλειψαν τα τακούνια και τα δερμάτινα παπούτσια τους για πιο άνετα υποδήματα. Η εταιρεία προβλέπεται να έχει φέτος έσοδα 4,1 δισ. δολάρια.
Τα ογκώδη παπούτσια της τα οποία μοιάζουν με ένα κράμα σαγιονάρας και πλαστικού σουρωτηριού, έχουν γίνει βασικό προϊόν για νοσοκόμες, εργαζόμενους σε υπηρεσίες εστίασης και κηπουρούς από το λανσάρισμά τους το 2002.
Υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Άντριου Ριζ, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι το 2017, η εταιρεία προσπάθησε να διευρύνει την απήχησή της. Οι συνεργασίες με καλλιτέχνες και μάρκες όπως οι Post Malone, Bad Bunny, το NBA και ακόμη και η KFC έκαναν την Crocs must-have μόδας μεταξύ των νεότερων αγοραστών.
Το έξυπνο μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο και οι ραγδαίες πωλήσεις των Jibbitz – μικροσκοπικών διακοσμητικών γουριών που αγοράζουν οι οπαδοί της Crocs για να εξατομικεύσουν τα παπούτσια τους – συνέβαλαν επίσης στην ισχυρή αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας.
Παρά την αύξηση της τιμής της μετοχής, οι μετοχές της Crocs δεν φαίνονται ακριβές. Η μετοχή διαπραγματεύεται μόλις 10 φορές τα μελλοντικά κέρδη. Η Deckers Outdoor – της οποίας η δική της αυτοκρατορία άσχημων παπουτσιών Uggs, των αθλητικών παπουτσιών Hoka και των σανδαλιών Teva τη βοήθησε να παρουσιάσει εκρηκτικά τριμηνιαία αποτελέσματα αυτή την εβδομάδα – διαθέτει πολλαπλάσια τιμή, σχεδόν 30 φορές, κάτι που συναντάται και στις Nike και Birkenstock.
Η HeyDude, που εξειδικεύεται σε casual υποδήματα και εξαγόρασε την Crocs έναντι 2,5 δισ. δολαρίων το 2022, μπορεί να ευθύνεται για την έκπτωση. Η Crocs προσπαθεί να ανατρέψει την κατάσταση στην επιχείρηση, η οποία έχει ασθενέστερα περιθώρια κέρδους και πωλήσεις από την ομώνυμη μάρκα της. Τα έσοδα της HeyDude, μειωμένα κατά 19% πέρυσι, μειώθηκαν άλλο ένα 11% κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι βελτιώσεις στην HeyDude θα μπορούσαν να αποτελέσουν καταλύτη για περαιτέρω αύξηση της τιμής της μετοχής της Crocs. Παρόμοια είναι η ιστορία και για το χρέος της εταιρείας. Ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε 1,7 δισ. δολάρια στο τέλος Ιουνίου, σε σύγκριση με 750 εκατ. δολάρια στο τέλος του 2021, πριν από τη συμφωνία HeyDude. Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε απομόχλευση και θα πρέπει να συνεχίσει να το κάνει, καταλήγει η Παν Κουάν Γιούκ.