Σημειώνεται πως η εν λόγω έρευνα, για τις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη φετινή Black Friday, πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2024 σε συνεργασία με την εταιρία ερευνών Appinio, με τη συμμετοχή 1.000 Ελλήνων καταναλωτών.
Τι θα ψωνίσουμε
Βάσει αυτής, τα τεχνολογικά προϊόντα παραμένουν η κύρια προτεραιότητα για τους Ελληνες καταναλωτές, με το 38,2% να δηλώνει ότι θα επενδύσει στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά τη φετινή Black Friday. Ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια (33,7%), τα χριστουγεννιάτικα δώρα (22,1%), τα είδη σπιτιού (19,1%) και τα προϊόντα ομορφιάς (15,8%). Την ίδια ώρα, το 22,5% των ερωτηθέντων επισημαίνει ότι έχει πρόθεση να κάνει αγορές κατά την Black Friday, χωρίς ωστόσο να γνωρίζει τι θα ήθελε να αγοράσει.
Το μπάτζετ
Η πλειονότητα των καταναλωτών (29,4%) σκοπεύει να δαπανήσει από 101 έως 250 ευρώ, ενώ το 25,3% πρόκειται να κάνει αγορές αξίας μεταξύ 51-100 ευρώ. Το 18,9% σκοπεύει να ξοδέψει 251-500 ευρώ και το 8,9% μεταξύ 501-1.000 ευρώ. Περίπου το 2% των καταναλωτών προγραμματίζει να δαπανήσει 1.001-2.000 ευρώ, ενώ το 1,2% πρόκειται να ξοδέψει ακόμα και πάνω από 2.000 ευρώ. Τέλος, το 7,2% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα κάνει αγορές αξίας κάτω των 50 ευρώ.
Βασικό εύρημα της έρευνας είναι, επίσης, η ενίσχυση της τάσης να πραγματοποιούν οι καταναλωτές τις αγορές τους ηλεκτρονικά. Ειδικότερα, το 58,7% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά και αγοράζει προϊόντα online. Παράλληλα, το 25% αναζητά προσφορές online, αλλά ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Αντιθέτως, μόλις το 12,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.
Αξίζει να επισημανθεί πως το 42,3% σχεδιάζει να συγκρίνει τις τιμές για να εξασφαλίσει πραγματικές εκπτώσεις, το 34,5% αναφέρει πως θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, ενώ το 33,9% σκοπεύει να αγοράσει μόνο προϊόντα που θα αγόραζε ούτως ή άλλως, αλλά σε χαμηλότερες τιμές. Επιπρόσθετα, το 20,5% θεωρεί την Black Friday εξαιρετική ευκαιρία για προσφορές, το 19,7% αναμένει μεγάλες εκπτώσεις, ενώ το 19,5% σημειώνει ότι απέφυγε πρόσφατα αγορές, περιμένοντας τις χαμηλότερες τιμές της Black Friday.
Ωστόσο, υπάρχουν και καταναλωτές που εμφανίζονται επιφυλακτικοί. Το 32% αμφιβάλλει για τη γνησιότητα των εκπτώσεων, ενώ το 7,2% φοβάται ότι θα ξοδέψει περισσότερα από όσα σχεδίαζε.