Κόσμος

Ινδία: Εταιρεία delivery ζητά από υποψήφιους εργαζόμενους να πληρώσουν για να τους προσλάβει

Είναι από αυτές τις περιπτώσεις που διαβάζοντάς την αναρωτιέσαι «τι άλλο θα ακούσω»!

Η «ενδιαφέρουσα» ιστορία έρχεται από την πολυπληθή Ινδία, όπου η πλατφόρμα delivery Zomato έβαλε αγγελία για την αναζήτηση υποψηφίου για τη θέση του επικεφαλής τμήματος.

Η θέση του επικεφαλής των delivery είχε μια μικρή υποσημείωση. Δεν θα πληρωθεί για έναν ολόκληρο χρόνο, αντίθετα θα πρέπει ο τυχερός που θα κερδίσει τη δουλειά να πληρώσει στην εταιρεία 2 εκατομμύρια ινδικές ρουπίες, δηλαδή περίπου 23.670 δολάρια!.

Η αγγελία προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που έσπευσαν να χλευάσουν την αγγελία.

«Μια δουλειά υποτίθεται ότι σε βοηθήσει να πληρώσεις λογαριασμούς και να βάλεις φαγητό στο τραπέζι. Δεν μπορείς να περιμένεις από τους ανθρώπους να εργάζονται δωρεάν» ήταν ένα από τα χιλιάδες «ευγενικά» σχόλια.

Μετά τον καταιγισμό τους ωστόσο, η εταιρεία ανασκεύασε λέγοντας ότι «η απαίτηση πληρωμής ήταν απλώς «κόλπο» και ένας τρόπος να φιλτράρει η πλατφόρμα τους υποψηφίους που εκτίμησαν την ευκαιρία».

Η ανάρτηση, αν και εξόργισε χιλιάδες αναγνώστες κατάφερε το σκοπό της καθώς τράβηξε την προσοχή, πάνω από 18.000 ατόμων που έκαναν αίτηση γιοα τη δουλειά μέσα σε μόλις 24 ώρες.

 

Τι τρέχει με την Zomato

 

Ο Ινδός οικονομολόγος Soumya Bhowmick πάντως δήλωσε στο CNN ότι το τέχνασμα πιθανότατα απέκλεισε αμέσως τους ταλαντούχους υποψηφίους για τη θέση.

«Οι οργανισμοί μπορεί να έχουν το δικαίωμα να προσφέρουν τέτοιες προκλήσεις, όχι όμως και στην Ινδία όπου για τους περισσότερους ανθρώπους το βασικό κίνητρο για την αναζήτηση εργασίας είναι η εξασφάλιση βιοπορισμού» αναφέρει ο Bhowmick.

Ενώ η μη αμειβόμενη πρακτική άσκηση δεν είναι παράνομη στην Ινδία, η εργατική νομοθεσία της χώρας απαιτεί από τους εργοδότες να δίνουν τουλάχιστον τον κατώτατο μισθό.

Ωστόσο, μια πρόσφατη έκθεση του ερευνητικού προγράμματος εργασίας Fairwork διαπίστωσε ότι οι περισσότερες πλατφόρμας delivery στη χώρα, μεταξύ των οποίων και η Zomato, δεν εφαρμόζουν την πολιτική του κατώτατου μισθού.

Όμως δεν είναι η πρώτη φορά που η Zomato προκαλεί έντονες αντιδράσεις. Μια διαφήμιση της το 2021 που είχε σκοπό να τονίσει την αφοσίωση του προσωπικού στις γρήγορες παραδόσεις, πυροδότησε μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με την πίεση που η εταιρεία τους ασκεί ώστε να παραδίδουν τις παραγγελίες εγκαίρως.

Πηγή: CNN Bussiness

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button