Ένα βίντεο που δημοσίευσε η αστυνομία της κομητείας Φέρφαξ φαίνεται να δείχνει άτομα που εμπλέκονται στο πρόσφατο viral βίντεο αγώνων δρόμου που μοιράστηκε ο Έλον Μασκ, ανάμεσα σε Cybertruck και Lamborghini να συλλαμβάνονται και να τους απαγγέλλονται κατηγορίες.
Η αστυνομία κοινοποίησε το βίντεο στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X, πρώην γνωστή ως Twitter, το Σάββατο γύρω στις 15:30. Το βίντεο περιελάμβανε πλάνα από το αρχικό βίντεο, το οποίο έχει διάρκεια μικρότερη από 30 δευτερόλεπτα και δείχνει μια μπλε Lamborghini να κάνει κόντρες με ένα Tesla Cybertruck στο Leesburg Pike στην Route 7.
Στη συνέχεια φαίνεται η αστυνομία να τοποθετεί χειροπέδες σε δύο άτομα και να τοποθετεί το ένα στο πίσω μέρος ενός περιπολικού. Ειδικά όταν πρόκειται για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με πολύ γρήγορη επιτάχυνση, το πρόβλημα δεν είναι η κόντρα καθαυτή, αλλά η πιθανότητα παράσυρσης πεζών, μιας και τα ηλεκτροκίνητα είναι τα πιο αθόρυβα οχήματα.
Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα όταν πρόκειται για SUV. Καθώς τα τελευταία σχετίζονται με υψηλότερα ποσοστά θανάτων, πέρα από την υψηλότερη κατανάλωση και τα άλλα αρνητικά που έχουν, ειδικά ως οχήματα πόλης (πάρκινγκ κτλ). Πέρα από αυτό, όποιος θέλει να κάνει τρέξει, καλό είναι να το κάνει σε πίστα.
Fast cars + poor judgment = fines & charges 🚙💨❌ pic.twitter.com/WrMHYzL26m
— Fairfax County Police (@FairfaxCountyPD) November 2, 2024
Τα SUV σκοτώνουν πεζούς «πιο αποτελεσματικά» από τα άλλα οχήματα
Σε έρευνες που έχουν δημοσιευθεί με δεδομένα από τις ΗΠΑ, φαίνεται πως παρότι τα θηριώδη SUV όπως το Cybertruck και τα μεγάλα φορτηγά είναι ελάχιστα πιο επικίνδυνα για τους οδηγούς τους (8,5% στα κανονικά οχήματα και 8,8 στα SUV), τα οχήματα των πολλών τόνων με το ψηλό καπό, μπορεί να αποβούν δολοφονικά για πεζούς και άλλες κατηγορίες θυμάτων στην άσφαλτο.
Σύμφωνα με νέα έρευνα του Ινστιτούτου Ασφάλισης για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων, τα φορτηγά και τα σπορ οχήματα γενικής χρήσης με ύψος καπό μεγαλύτερο από 1 μέτρο έχουν περίπου 45% περισσότερες πιθανότητες να προκαλέσουν θανάτους σε ατυχήματα με πεζούς από ό,τι τα μικρότερα οχήματα με κεκλιμένο καπό.
Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα SUV και τα pickups συνδέονται με υψηλότερο κίνδυνο θανάτου σε ατυχήματα πεζών. Όμως η νέα μελέτη επικεντρώθηκε στους κινδύνους που εγκυμονούν τα οχήματα με καπό ψηλότερο από 1 μέτρο, χρησιμοποιώντας δεδομένα από σχεδόν 18.000 ατυχήματα. Η αύξηση των θανάτων πεζών ξεπέρασε την αύξηση των συνολικών θανάτων από τροχαία ατυχήματα στις ΗΠΑ μετά τη χαλάρωση των πανδημικών αποκλεισμών.
Ο αριθμός των πεζών που σκοτώθηκαν το 2021 αυξήθηκε κατά 13% σε 7.342, ο υψηλότερος από το 1981, ενώ ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώθηκαν με ποδήλατα αυξήθηκε κατά 5% σε 985, ο υψηλότερος από τουλάχιστον το 1975, ανέφερε η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας. Από το χαμηλότερο σημείο τους το 2009, οι θάνατοι πεζών έχουν αυξηθεί κατά 80% και αντιπροσωπεύουν το 17% του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.