Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δ.Σ. Τριφυλίας την Παρασκευή το απόγευμα αποφασίστηκε η υπογραφή προγραμματικής σύμβασης για το νέο έργο στο λιμάνι Κυπαρισσίας με τίτλο «Αποκατάσταση ζημιών από θεομηνίες του παλαιού προσήνεμου μώλου λιμένος Κυπαρισσίας και απομάκρυνσης προσχώσεων από λιμενολεκάνη» με χρηματοδότηση 2.424.610,63 ευρώ.
Ο κ. Κατσίβελας στην ενημέρωση που έκανε τόνισε πως όλη η δουλειά έγινε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου αποκλειστικά, λέγοντας χαρακτηριστικά πως, «τα λεφτά δε βγαίνουνε μέσα σε μια συνάντηση και σ’ ένα καφέ. Αυτά είναι αστειότητες. Και δεν είναι και αστειότητες, είναι και κάτι παραπάνω. Είναι να πας να εκμεταλλευτείς την προσπάθεια και τον κόπο που έχουνε κάνει άλλοι με μια αρπαχτή» θέλοντας έτσι να ακυρώσει του ισχυρισμούς το νέου Δημάρχου Γιώργου Λεβεντάκη αναφορικά με την εξασφάλιση των πόρων για το έργο. Από την πλευρά του ο Σωτήρης Μπακούρος απευθυνόμενος στον Ζαχαρία Κανελλόπουλο είπε με έμφαση, «εγώ ιθαγενής δεν είμαι κι ούτε θα γίνω ιθαγενής. Εγώ δεν πιστεύω ότι θα πάει στη Ζάκυνθο γραμμή από εδώ, όπως είπατε στον κόσμο της Τριφυλίας. Αυτά είναι για τους ιθαγενείς, καθρεφτάκια και χάντρες. Εγώ δεν τα “τρώω” αυτά».
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Κατσίβελας ανέφερε, «όταν αρχίσαμε τη θητεία σ’ αυτή τη δημοτική περίοδο, μία απ’ τις προτεραιότητες που είχαμε βάλει ήτανε να αποκατασταθεί η βλάβη που υπήρχε στον προσήνεμο μόλο του λιμένος Κυπαρισσίας, όπως και να κάνουμε κι όλα τα βήματα τα οποία χρειάζονται για να πάρει μεγαλύτερη αξία και χρηστική δυνατότητα το λιμάνι της Κυπαρισσίας που ’ναι και το μεγαλύτερο λιμάνι του δήμου μας κι είναι ουσιαστικά ένας πυλώνας ανάπτυξης ο οποίος δε μπορεί να μην προσφέρει αυτά που χρειάζεται και η κοινωνία αλλά κι οι δυνατότητες που μπορεί ν’ αναπτύξει για το σύνολο της ανάπτυξης και της προβολής της περιοχής. Όπως ξέρετε πάρα πολύ καλά, το πρώτο έργο για την αποκατάσταση της βλάβης που υπήρχε στον προσήνεμο μόλο έχει ολοκληρωθεί. Και τελείωσε. Από την αρχή σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη, τον κ. Τατούλη, είχαμε βάλει το σχεδιασμό της β’ φάσης όπως κατ’ επανάληψη είχα ενημερώσει το δημοτικό συμβούλιο, αλλά και την περίοδο των εκλογών είχα ανακοινώσει ότι, δουλεύεται αυτή η πλευρά του λιμανιού. Όταν είχε έρθει ο περιφερειάρχης στη γιορτή της πόλης της Κυπαρισσίας εδώ κι είχαμε επισκεφθεί το λιμάνι για να δει τα έργα, πως εξελίσσονται στην προηγούμενη φάση, είχε ήδη ανακοινώσει και τη β’ φάση του λιμανιού έτσι ακριβώς όπως παρουσιάζεται τώρα. Επί δύο χρόνια και πλέον, οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου δούλευαν γι’ αυτό το έργο. Γίνονται οι ζημιές ή η θεομηνία του “Ζορμπά” και βρίσκεται η χρυσή ευκαιρία για να μπορέσουμε με γρήγορες διαδικασίες να περάσουμε στην υλοποίηση της β’ φάσης του λιμανιού […] Η χρηματοδότηση ήταν εξασφαλισμένη ευθύς εξαρχής με ενδιαφέρον του Χαρίτση, 2,4 εκ. ευρώ, αυτά έδωσε, ήταν εξασφαλισμένα, ήταν δεδομένα και έπρεπε να βγει κι η απόφαση για την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης […] Πρώτη παρατήρηση, όλη η δουλειά έγινε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου αποκλειστικά. Ο δήμος Τριφυλίας είχε την πολιτική βούληση και την πολιτική πίεση να γίνει το έργο, σαν εκφραστής της επιθυμίας της κοινωνίας. Τα λεφτά δε βγαίνουνε μέσα σε μια συνάντηση και σ’ ένα καφέ. Ούτε γιατί βρεθήκαμε σε μια προεκλογική περίοδο και κάποιος είπε ότι, “ξέρεις, βγαίνουνε και τα λεφτά και υπογράφονται αύριο” και τρέχουμε εκόντες άκοντες να κάνουμε δηλώσεις ότι “έφερα 2,4 εκ. ευρώ για το λιμάνι της Κυπαρισσίας”. Αυτά είναι αστειότητες. Και δεν είναι και αστειότητες, είναι και κάτι παραπάνω. Είναι να πας να εκμεταλλευτείς την προσπάθεια και τον κόπο που έχουνε κάνει άλλοι με μια αρπαχτή. Δε γίνονται έτσι οι δουλειές. Τα μεγάλα έργα έχουνε πολύ δουλειά πίσω, έχουνε μεγάλη ευθύνη, έχουνε μεγάλους ιδρώτες, έχουνε πολλές συναντήσεις, έχουνε πολλές συμφωνίες, έχουνε πολλούς όρους κι έτσι εξασφαλίζονται τα χρήματα. Και βεβαίως, εξασφαλίστηκε η παράταση της κατάστασης εκτάκτου ανάγκης από τη γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και για να ξεκαθαρίσουμε κι ένα άλλο θέμα, η απόφαση του νέου γενικού γραμματέα, τον οποίο βεβαίως και τον ευχαριστούμε γιατί ήταν καταλυτική η απόφαση που πήρε, στα σχετικά έγγραφα που αναφέρει δύο έγγραφα αναφέρει, το ένα της Περιφέρειας και το άλλο του δήμου Τριφυλίας και κανενός άλλου. Κατά συνέπεια, έχουμε φτάσει στο σημείο να μπορούμε να βλέπουμε άμεση εκτέλεση των έργων, που είναι η προστασία και του υπολοίπου προσήνεμου μόλου συν την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης».
Στο σημείο εκείνο ζήτησε το λόγο ο απερχόμενος δημοτικός σύμβουλος, ο οποίος ήταν υποψήφιος στον συνδυασμό του κ. Λεβεντάκη, και πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ζαχαρίας Κανελλόπουλος ο οποίος διαφώνησε με τους ισχυρισμούς του δημάρχου, κατηγορώντας τόσο το Δήμο όσο και την Περιφέρεια για αδράνεια. «Ποιος παρενέβη για να πάρουμε την έγκριση στις 22 Ιουλίου; Το χαρτί της Περιφέρειας που πήγε 4 φορές και το απέρριψαν (σ.σ. από τη Γ.Γ.Π.Π.) ή το 5ο χαρτί που έγινε με την πίεση του κ. Λεβεντάκη και του Λιμενικού Ταμείου; Και γιατι πήραμε τη χρηματοδότηση στις 5 Ιουλίου, δύο μέρες πριν τις εθνικές εκλογές απ’ τον κ. Χαρίτση, αφού ήταν εξασφαλισμένη; Γιατι δεν την ανακοίνωναν προεκλογικά στις 20 Μάη; Κι ο κ. Τατούλης κι ο κ. δήμαρχος, γιατι δεν ανακοίνωναν στις 20 Απρίλη ότι “εδώ έχουμε τα 2.424.000”; Περίμεναν να γίνουν οι εκλογές, να χάσουν και μετά να δείξουν το ενδιαφέρον; Και να το υπογράψει ο κ. Χαρίτσης στις δωδεκάμισι η ώρα την Παρασκευή 5 Ιουλίου, δυο ώρες πριν φύγει για την Καλαμάτα, για τις εκλογές, παρουσία του κ. Λεβεντάκη και δύο εκπροσώπων μας; Ποιοι είναι αυτοί οι πατέρες που μιλάνε για τους πατερούληδες του έργου;», είπε ο κ. Κανελλόπουλος.
Ο κ. Κατσίβελας απαντώντας ανέφερε, «να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα, την κεντρική ευθύνη για διενέργεια όλων των ενεργειών την έχει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, όποτε εμάς μας ζήτησαν να στείλουμε έγγραφα, ερχόταν η επικοινωνία στις 10, στις 10:15 φεύγανε τα έγγραφα από το δήμο χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. […] Αδιαφορία από το δήμο δεν υπήρξε ποτέ και είναι γνωστό σε όλους τους συνεργάτες μου το πόσες επικοινωνίες είχαμε με τη Γ.Γ.Π.Π. και πόση πίεση έκανε ο κ. Περιφερειάρχης. Η αλλαγή της κυβέρνησης και του γεν. γραμματέα Πολιτικής Προστασίας διευκόλυνε κατά τον ίδιο τρόπο και κατά την ίδια μέθοδο την υπογραφή της έγκρισης αυτής. Κατά συνέπεια, ο δήμος κι εγώ προσωπικά δε διεκδικών δάφνες, αναγνωρίζω όμως τη δουλειά των ανθρώπων που την έκαναν. Και αυτό είναι αποκλειστικά της Περιφέρειας Πελοποννήσου. […] Ο κάθε άνθρωπος θα κριθεί όταν θα ’ρθει η δική του σειρά να μπορέσει να κάνει το δικό του σχεδιασμό και τότε, ειλικρινά σας λέω κ. Κανελλόπουλε, ότι θα είμαι και μεγαλόθυμος και ειλικρινής και θα μπορώ ν’ αναγνωρίζω. Όμως, σας είπα κάτι πολύ απλό, στα σχετικά έγγραφα στα οποία στηρίχθηκε η απόφαση του γεν. γραμματέα Πολιτικής Προστασίας δεν υπάρχει κανένα άλλο έγγραφο εκτός απ’ του δήμου Τριφυλίας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου».
Ο Σωτήρης Μπακούρος παίρνοντας το λόγο είπε, «είναι κλασσική περίπτωση δημόσιου έργου που κανένας δεν ξέρει τη χρήση του! Κανένας δεν ξέρει εάν αυτό το λιμάνι έγινε για να συνδεθεί με την Κέρκυρα, με τη Ζάκυνθο, με την Ιταλία, αν θα είναι αλιευτικό καταφύγιο, αν θα είναι μαρίνα, κανένας δεν ξέρει τι. Είχα πει επανειλημμένως ότι, όσοι σχεδίασαν, υλοποίησαν και παρέλαβαν αυτό το έργο η θέση τους ήτανε στη φυλακή […] Δε μπορεί να αμφισβητήσει κανένας ότι η υπάρχουσα δημοτική Αρχή είχε μέσα στο διεκδικητικό της πλαίσιο την υλοποίηση αυτού του έργου, την αποκατάσταση της βλάβης. Αυτό το ζήσαμε, έγινε η α’ φάση, έγινε ο λιμενοβραχίωνας και συνέχισε η δημοτική Αρχή να διεκδικήσει κι άλλα χρήματα, έστω εκμεταλλευόμενη και το “Ζορμπά”. Φίλοι μου, είμαστε πολλά χρόνια στην πολιτική οι περισσότεροι εδώ μέσα, δε νομίζω ότι 2,4 εκ. ευρώ δίνονται σε μία κοινωνική συνάντηση λίγων λεπτών. Είναι μια προσπάθεια που έχει διάρκεια χρόνων, που στηρίζεται κάπου για να μπορέσει να υλοποιηθεί. Δε συναντάω εγώ τον Αλέξη το Χαρίτση ή το Μαυρογιαλούρο και του λέω “ξέρεις κάτι φίλε, θέλω να μου δώσεις 2,4 εκ. ευρώ” και μου λέει «παρ’ τα»».
Στο σημείο εκείνο παρενέβη ο κ. Κανελλόπουλος λέγοντας ότι, «οι συναντήσεις (σ.σ. Λεβεντάκη με Χαρίτση) ήταν τέσσερις και ήτανε στο υπουργείο, δεν ήτανε στο καφενείο» με τον κ. Κατσίβελα να ρωτά τον κ. Κανελλόπουλο «ήταν υπουργός ο κ. Χαρίτσης όταν υπεγράφη η χρηματοδότηση (σ.σ. στις 5 Ιουλίου);».
Στη συνέχεια ο κ. Μπακούρος είπε, «Κοίταξε, κ. Κανελλόπουλε, εγώ ιθαγενής δεν είμαι κι ούτε θα γίνω ιθαγενής. Εγώ δεν πιστεύω ότι θα πάει στη Ζάκυνθο γραμμή από εδώ, όπως είπατε στον κόσμο της Τριφυλίας. Αυτά είναι για τους ιθαγενείς, καθρεφτάκια και χάντρες. Εγώ δεν τα “τρώω” αυτά… […] Το έργο αυτό δύο χρήσεις έχει: αλιευτικό καταφύγιο και μαρίνα… Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια για τη Ζάκυνθο, να με φωνάξετε στο πρώτο δρομολόγιο να είμαι κι εγώ μέσα».