Site icon Γαργαλιάνοι Online – Οι ειδήσεις και τα νέα της Τριφυλιας, της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου στην ώρα τους!

Ναυάγιο MS Estonia: Νέα ανακάλυψη αλλάζει τα πάντα 26 χρόνια μετά το δυστύχημα που κόστισε 853 ζωές

Η Σουηδία δηλώνει έτοιμη να άρει την απαγόρευση διεξαγωγής υποβρύχιων ερευνών του ναυαγίου του οχηματαγωγού «Estonia», 26 χρόνια μετά τη ναυτική τραγωδία με 852 νεκρούς στη Βαλτική.

«Πρέπει να δούμε πώς πρέπει να προσαρμοσθεί ο νόμος ώστε να επιτραπούν οι επιθεωρήσεις που θέλει να κάνει η αρμόδια για τα ατυχήματα υπηρεσία», δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών Μίκαελ Ντάμπεργκ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Νέα ερωτήματα για το ναυαγισμένο πλοίο

Ντοκιμαντέρ που μεταδόθηκε τον Σεπτέμβριο αποκάλυψε την ύπαρξη μεγάλου ρήγματος, μήκους τεσσάρων μέτρων, στο κύτος του ναυαγισμένου πλοίου, επαναφέροντας στην επιφάνεια τα ερωτήματα για τα αίτια του ναυαγίου.

Το πλοίο βυθίστηκε εν μέσω καταιγίδας στις 28 Σεπτεμβρίου 1994, ανάμεσα στη Στοκχόλμη και το Ταλίν. Μόνον 137 από τους 989 επιβάτες και μέλη πληρώματος επέζησαν από την τραγωδία, που κόστισε τη ζωή σε 501 Σουηδούς και 285 Εσθονούς πολίτες.

Project leader Ulrich Juergens, right, and sailor Kenneth Hopper heave a model of the sunken ferry “Estonia” aboard the freighter “Lady Rebecca” in the habour of Bremen, Germany, Tuesday 23, 1998. The International Transport Workers` Federation (ITF) is installing an exhibition on the cargo ship to inform about flags of convenience. The model of the “Estonia” will be shown in an aquarium. The ferry sank in the Baltic Sea September, 1994. British Transport minister Glenda Jackson will send the swimming exhibition for a turn around the globe Juli 1. At the same time, the ITF will demonstrate in over 70 ports for better working conditions for sailors. (AP Photo/ Joerg Sarbach)

Οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ με τίτλο «Estonia: η ανακάλυψη που αλλάζει τα πάντα» ερεύνησαν το ναυάγιο με τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο και ανακάλυψαν την οπή στο κύτος του πλοίου.
Μυστήριο γύρω από τις συνθήκες του ναυαγίου

Διεθνής έρευνα είχε αποδώσει το 1997 το ναυάγιο σε ελαττωματική λειτουργία του συστήματος κλειδώματος του καταπέλτη του πλοίου, απ’ όπου εισχώρησε το νερό στον χώρο του γκαράζ, προκαλώντας τη μεγαλύτερη ναυτική καταστροφή από το ναυάγιο του «Τιτανικού».

Ωστόσο, επιζήσαντες και συγγενείς των θυμάτων αγωνίζονται εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια για μία περισσότερο ενδελεχή έρευνα.

Ειδικοί δήλωσαν στους δημιουργούς του ντοκιμαντέρ ότι μόνο ένα ισχυρό σοκ προερχόμενο από το εξωτερικό του πλοίου θα μπορούσε να προκαλέσει οπή τεσσάρων μέτρων, εγείροντας πλήθος ερωτημάτων σχετικά με αυτό που πραγματικά συνέβη εκείνη τη νύχτα.
Μαρτυρίες κάνουν λόγο για ισχυρή έκρηξη πριν από το ναυάγιο

Πολλοί από τους επιζήσαντες δηλώνουν ότι άκουσαν μία ισχυρή έκρηξη, ενώ ένας επιβάτης είχε δηλώσει τότε ότι είδε ένα μεγάλο λευκό αντικείμενο μέσα στο νερό, δίπλα στο οχηματαγωγό. Το στοιχείο αυτό δεν είχε ληφθεί υπ’ όψιν στο παρελθόν, σύμφωνα με τους ειδικούς που ρωτήθηκαν.

The bow door of the sunken passenger ferry M/S Estonia is lifted up from the bottom of the sea, off Uto Island, in the Baltic Sea, near Finland, Nov. 19, 1994. The huge toll of 852 victims made this the region’s worst peacetime maritime disaster. (AP Photo/Jaakko Aiikainen, Lehtikuva)

Εικόνα από το σημείο του ναυαγίου

Μέχρι σήμερα, οι εμπλεκόμενες χώρες είχαν εμφανισθεί εξαιρετικά απρόθυμες για την επανεξέταση των αιτίων της καταστροφής. Οι σουηδικές αρχές ήταν αντίθετες με την ανέλκυση του πλοίου, το οποίο βρίσκεται σε βάθος 85 μέτρων, και έχουν απαγορεύσει οποιαδήποτε εξερεύνηση του κύτους. Το ναυάγιο έχει κηρυχθεί ταφικός τόπος, όπου έχουν παραμείνει παγιδευμένα τα λείψανα εκατοντάδων θυμάτων.
Το διαδίκτυο βρίθει θεωριών για τα αίτια τους δυστυχήματος

Πλήθος θεωριών για τα αίτια του ναυαγίου κυκλοφορούν εδώ και χρόνια, από την πιθανότητα έκρηξης εντός του πλοίου μέχρι τη σύγκρουση με άγνωστης ταυτότητας υποβρύχιο.

Οι θεωρίες συνωμοσίας που στο μεταξύ αναπτύχθηκαν στηρίζονται στους δυνατούς κρότους που πολλοί από τους επιζήσαντες άκουσαν μισή ή μία ώρα πριν από τη βύθιση του πλοίου και στο γεγονός ότι το πλοίο βυθίστηκε τόσο γρήγορα, μέσα σε μισή ώρα, καθώς οι ειδικοί επισήμαναν ότι ένα τέτοιο πλοίο θα έπρεπε να παραμείνει στην επιφάνεια ακόμη και αναποδογυρισμένο.

Τα επόμενα χρόνια οι εκπρόσωποι των οικογενειών των θυμάτων ζητούσαν με επιμονή τη διεξαγωγή νέας έρευνας για τα αίτια του ναυαγίου. Μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις της Εσθονίας, της Σουηδίας και της Φινλανδίας είχαν αγνοήσει τα αιτήματα αυτά, προκαλώντας τη διατύπωση κατηγοριών για αδιαφάνεια.
Το μνημείο των θανάτων από το ναυάγιο του MS Estonia

A mourner uses a flower to trace the name of a victim during a ceremony to commemorate the 10th anniversary of the Estonia ferry sinking, with a granite wall bearing the names of all the victims in Stockholm, Sweden, Tuesday Sept. 28, 2004. The Estonia sank in a storm on the Baltic Sea a decade ago, killing 852 people in the worst peacetime maritime disaster in modern european history. (AP Photo/Jessica Gow) ** SWEDEN OUT **

Μνημείο για τους ανθρώπους που χάθηκαν στο ναυάγιο του «MS Estonia»

Το 1995, με σύμβαση ανάμεσα στη Σουηδία, τη Φινλανδία, την Εσθονία, τη Λετονία, την Πολωνία, τη Δανία, τη Ρωσία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ο τόπος του ναυαγίου κηρύχθηκε ιερός, γεγονός που συνοδεύθηκε από την απαγόρευση προσέγγισης για κάθε πολίτη των χωρών αυτών.
Πηγή: iefimerida.gr

Exit mobile version